Görüntülü Reklamlar Nedir?

 

Görüntülü Reklamlar Nedir?

Görüntülü reklamcılık, site ziyaretçilerinin başka bir siteyi ziyaret etme, kaydolma, bir şey satın alma gibi belirli bir eylemi gerçekleştirmesini sağlamanın bir yoludur. Başka bir deyişle, görüntülü reklamlar bir web sayfasına yerleştirilen normal reklamlardır. Yalnızca metinden oluşabilirler, ancak genellikle bir resim, video veya başka bir görsel medya biçimi içerirler ve her tür sitede kullanılabilirler - bloglar, e-ticaret vb.

En popüler görüntülü reklam türü banner reklamlardır. Bu , yalnızca internette değil sokaklarda da kullanılan geleneksel bir reklam tasarımı biçimidir. Web sitelerinde genellikle sayfanın yanlarında, üstünde veya altında bulunurlar ve kullanıcıların dikkatini site içeriğinden uzaklaştırmazlar.

Bazen geçiş reklamları ile karşılaşabilirsiniz. Bu tür reklamlar, kullanıcılar ziyaret edecekleri ilk sayfaya yönlendirilmeden önce ayrı bir sayfada görünür. Genel olarak, geçiş reklamları tüm ekranı kaplar. Kullanıcılar bu tür reklamları hemen kapatma seçeneğine sahip olabilir, ancak bazen 'kapat' simgesi yalnızca belirli bir süre (genellikle 5-15 saniye) sonra görünür. Bu tür reklamları geçmek zordur, ancak bazı site ziyaretçileri onları son derece sinir bozucu bulabilir.

Zengin medya reklamları, formlar, video, ses veya tıklanabilir bağlantılar gibi etkileşimli öğeler içeren görüntülü reklamlardır. Banner reklamlar gibi, genellikle site ziyaretçilerinin dikkatini dağıtmayacak bir yerde bulunurlar, ancak bazen zengin medya geçiş reklamlarıyla karşılaşabilirsiniz.

Video reklamlar genellikle video paylaşım platformlarında ve YouTube, Instagram veya Facebook gibi diğer sosyal medyada bulunur. Platforma bağlı olarak bir videoya dahil edilebilir veya sponsorlu bir hikaye formatında yapılabilirler. Yine de genellikle sitelerde kullanılmazlar.

Görüntülü Reklamlarla Para Kazanın

Web Sitenize Görüntülü Reklamlar Nasıl Yerleştirilir

Görüntülü reklamlardan kazanmaya başlamanın ilk adımı bir web sitesi oluşturmaktır. Bu kulağa açık gelebilir, ancak hazır bir siteniz olana kadar AdSense programına başvuramazsınız. Bu nedenle, sitenizi veya bunun için içerik oluşturma sürecindeyseniz, her şey ayarlanana kadar bekleyin. Halihazırda bir siteniz olsa bile, bunun Google gereksinimlerine uygun olduğundan emin olmalısınız. Öncelikle siteniz kullanıcı dostu olmalıdır. Buna kullanımı kolay gezinme, sıralı öğeler, kapsamlı metin biçimlendirme vb. dahildir.

Basitçe söylemek gerekirse, siteniz hem arka uç hem de kullanıcılar tarafından görülebilen tüm teknik unsurlarla birlikte kaliteli olmalıdır. İkinci olarak, Google, taklit ürün, alkol, tütün, uyuşturucu, silah veya mühimmat ticareti yapan, yetişkinlere yönelik veya şok edici içerik yayınlayan, herhangi bir yasa dışı faaliyette yer alan vb. sitelerle çalışmaz. Google itibarına zarar vermeyi düşünebilir, AdSense'e başvurmanız iyi olur.

Sitenizin AdSense için uygun olduğundan emin olduktan sonra başvuru yapmak için resmi siteye gidebilirsiniz . Uygulamayı başlatmak için 'Kaydol' düğmesini tıklayın. Site ayrıntılarınızı doldurmanız ve görüntülemek istediğiniz reklamları seçmeniz gerekir. Boyutu, stili, türü ve diğer reklam özelliklerini seçebilirsiniz. Reklam metni sitenizin renk düzenine göre ayarlanabilir.

İstediğiniz ayarları seçtikten sonra sayfanın en altına gidin ve 'Kaydet ve Kodu Al'ı tıklayın. Artık kodu kopyalayabilir ve web sitenizdeki görüntülenmesini istediğiniz widget alanına yapıştırabilirsiniz. Sitenizin oluşturulduğu platforma bağlı olarak süreç biraz farklılık gösterebilir.

Reklam widget'larını oluşturduktan sonra sitenizin gizlilik politikasını güncelleyin. Yine de AdSense'i ayarlamanız henüz bitmedi. Google, adresinizin doğrulanmasını gerektiriyor. AdSense web sitesinde adresinizi doldurduktan sonra, Google'dan doğrulama süreciyle ilgili talimatları içeren bir kart alacaksınız. Artık nihayet sitenizdeki reklamlardan para almaya başlayabilirsiniz.

Peki ya reklam yerleşimi? AdSense reklamlarını yerleştirmek için en iyi alana karar verirken ziyaretçilerinize saygı gösterin. Reklamın, kullanıcıları sitenize göz atmaktan veya belirli işlemler yapmaktan alıkoyacağını ve sayfanızın düzenli ve davetkar görünüp görünmediğini düşünün.

Elbette, reklamların tüm amacı bu olduğundan, reklamlar yine de fark edilebilir olmalıdır. Reklamların görünürlüğünü ve mükemmel kullanıcı deneyimini dengeleyen en iyi yerleşimlerden bazıları, sayfanın yanları ve üst kısımlarıdır. Ancak, en üstteki reklamlar çok büyük olmamalıdır; uzun, dar yatay afişler seçmeye çalışın.

Sayfanız çok uzun değilse, alt kısma da reklam yerleştirebilirsiniz. Böyle bir yerleşim sitenizin temiz görünmesini sağlar, ancak gönderileriniz çok uzunsa, bazıları okumayı bitirmeden ayrılabileceğinden pek çok kullanıcı bunu görmez.

Bazen, reklamlar içeriğe dahil edilir. Bu durumda, kullanıcılar büyük bir reklam banner'ını sayfanızın sonu olarak düşünebileceğinden, reklamlar tüm sayfayı kapsamamalıdır. Reklamlarınızı nereye yerleştireceğiniz konusunda hâlâ kafanız karıştıysa, alanı otomatik olarak AdSense'in seçmesine izin verebilirsiniz.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mühendislik İçin Fizik 1 Ders Notları

TERMODİNAMİK (THERMODYNAMİCS), YUNUS A. ÇENGEL, 5. BASKI, KİTAP+ÇÖZÜMLER

Milletlerarası Özel Hukuk Kapsamlı Özet