Görüntülü Reklamlardan Ne Kadar Kazanabilirim?
Görüntülü Reklamlardan Ne Kadar Kazanabilirim?
Sitenizdeki reklamlardan gerçekte ne kadar kazanabileceğinizi hesaplamadan önce, reklamlardan para kazanmanın nasıl çalıştığını anlamalısınız. İşte reklam geliri elde etmenin en popüler iki yöntemi.
TO veya Tıklama Oranı
Reklam tıklamalarının toplam site ziyaretçisi sayısına oranına dayanır. Örneğin, sayfanız 10.000 kişi tarafından görüldü ve bunlardan 100'ü reklamı tıkladı. TO'nuz %1'dir. Ancak, aynı ziyaretçi sayısına sahip reklamı 1000 kullanıcı tıkladıysa, TO %10'dur. Bu oran, bir reklamın sitenizde ne kadar etkili olduğunun hem sizin hem de reklamveren için güvenilir bir göstergesidir.
Düşük bir TO, sitenizin düşük kaliteli olduğu anlamına gelmez, ancak hedef kitlenizin bir reklamınkiyle eşleşmediği anlamına gelir. Farklı reklam türlerinin değişen ortalama TO'su vardır. Örneğin, yerel görüntülü reklamlar genellikle normal banner reklamlardan birkaç kat daha yüksek bir TO'ya sahiptir.
TBM veya Tıklama Başına Maliyet
Basitçe söylemek gerekirse, biri reklamınızı her tıkladığında size ödeme yapılır. Bir tıklamanın fiyatı 0,40 ABD doları ise ve 100 kişi banner'a tıklarsa, 40 ABD doları kazanırsınız. TO para kazanma planında olduğu gibi, hedef kitleniz sitenize yerleştirilen reklamla eşleşirse TBM size daha fazla gelir getirecektir.
Bir reklamı tıklayan kullanıcı sayısı çok çeşitli faktörlere bağlı olduğundan, ne kadar kazanabileceğinizi tahmin etmek zordur. Google AdSense, potansiyel gelirinizin bir özetini vermenize yardımcı olacak bir tahmin hesaplayıcı sunar. İlk olarak, site konumunuzu ve reklam kategorinizi seçmelisiniz. Ardından, gelir tahminini almak için ortalama aylık site trafiğinizi ayarlayın. Bu belirli miktarı kazanacağınızın garantisi yok elbette – önemli ölçüde daha fazla veya daha az kazanabilirsiniz.
AdSense'e Katılım Sitemin Google Arama Sonuçlarındaki Konumunu Etkiler Mi?
Resmi Google destek sayfası, AdSense'e katılımın bir sitenin Google arama sonuçlarındaki konumunu hiçbir şekilde etkilemediğini belirtir. Google bot, reklamları daha iyi hedeflemek için içerik sayfalarını taramakla birlikte, bu, bir sitenin arama motoru dizinindeki sayfalarını artırmaz.
Başka bir deyişle, Google, arama sonuçlarının belirli reklam ağlarını kullanmanız nedeniyle tarafsız olduğunu ve yalnızca sitenizin yetki puanı, arama sorgusuyla alaka düzeyi vb. gibi faktörlere bağlı olduğunu iddia eder.
Google AdSense Nedir Ve Nasıl Çalışır?
Google AdSense bir reklam ağıdır. Site sahiplerinin, sayfalarında reklam göstererek maksimum gelir elde etmelerine ve reklamverenlerin en uygun platformları bulmalarına yardımcı olmak için geliştirilmiştir. Reklamverenler ne kadar ödemek istediklerini seçebilirler, dolayısıyla kazançlarınız değişebilir. Google AdSense'in çalışma şekli basittir.
İlk olarak, sitenizin AdSense'e uygun olduğundan emin olun ve programa kaydolun. Ardından, bir reklam kodunu kopyalayıp sitenize yapıştırın. Herhangi bir reklam yerleşimini seçebilir veya seçimi Google otomasyonuna bırakabilirsiniz.
Bir reklam alanı oluşturduktan sonra, bir reklamveren gerçek zamanlı bir açık artırmada yer almak için teklif verebilir. Bu şekilde, sitenizde her zaman en yüksek ücretli reklamları alırsınız. Faturalandırma süreci Google tarafından düzenlenir, bu nedenle her şeyi ayarladıktan sonra herhangi bir işlem yapmanız gerekmez.
AdSense, hem site sahipleri hem de reklamverenler için ücretsizdir. Sayfanıza yerleştirilen bir reklam için elde ettiğiniz gelirin nasıl hesaplanmasını istediğinizi seçebilirsiniz - TO veya TBM. Google, Google Analytics yazılımını kullanarak kârınızı en üst düzeye çıkarmak için reklamları otomatik olarak hedefler. Bazı reklamları beğenmezseniz, engelleyebilirsiniz.
Daha İyi Bir Kullanıcı Deneyimi İçin Reklamlarınızı A/B Testi Yapmalısınız?
Kesinlikle evet – A/B testi, siteniz için hangi reklamların en iyi sonucu verdiğini belirlemek için çok önemlidir. Bir reklam özelliğini test ederken diğer faktörleri aynı tutmalısınız. Örneğin, animasyonlu reklamların size statik banner'lardan daha fazlasını kazandırıp kazanmadığını belirlemek istiyorsunuz.
Güvenilir sonuçlar elde etmek için yalnızca reklam türünü test etmelisiniz. İşlemi sonlandırana kadar bir reklam alanının yerleşimini veya boyutunu değiştirmeyin. İşte A/B testi yapmanız gereken ana reklam özellikleri ve öğeleri.
Reklam Türü
Statik banner, video, ses veya etkileşimli reklam? Zengin medya reklamları daha dikkat çekicidir, ancak daha fazla insanı tıklamaya ikna etmezler. Diğer özellikleri test etmeden önce site ziyaretçilerinizin hangi reklam türünü tercih ettiğini öğrenmelisiniz.
Atama
Bu özellik, test etmeniz gereken en temel değişkenler arasındadır. Kullanıcı deneyimini mahvetmeden hangi reklam yerleşiminin en çok dikkat çektiğini belirleyin.
Boyut
Daha büyük bir reklam, geliriniz için mutlaka daha iyi değildir. Her şey kullanıcı deneyimiyle ilgili. Göze çarpan ancak aşırı olmayan reklam alanı arasında bir denge bulun.
Trafik stratejisi
Hangi trafik kaynaklarına odaklanmanız gerektiğini test edin – sosyal medya, arama motorları veya diğerleri? En verimli trafik stratejisini oluşturmak için site ziyaretlerinin sayısını ve hangi kaynağın size en fazla reklam tıklamasını getirdiğini analiz etmek çok önemlidir.
Renk uyumu
Bazı reklamlar sitenizin tasarımına göre ayarlanabilir. Reklamları öne çıkarmalı mı yoksa karışmalı mı? Bu özellik genellikle gözden kaçar ancak düşündüğünüzden çok daha önemlidir.
Yoğunluk
Sayfanız için en uygun reklam sayısı nedir? Düzenli sayfalar ile maksimum kazanç arasında bir denge kurmalısınız. Bazı siteler için iki reklam alanı yeterli olabilirken, diğerleri ondan fazla banner içerebilir.
Yer Hedefleme
Reklam hedef kitlesine verimli bir şekilde ulaşmanıza yardımcı olur. Sayfanızdaki reklamlar ilgi alanlarına göre site ziyaretçilerinizle alakalı olabilir - diyelim ki bir fitness blogu yayınlıyorsunuz ve bir spor salonu reklamı gösteriyorsunuz. Site ziyaretçilerinizin çoğu, spor salonu İtalya'dayken ABD'de yaşıyorsa, reklam alaka düzeyini kaybeder.
Öneriler
Artık, görüntülü reklamların ne olduğu, nasıl çalıştıkları, bunlardan nasıl para kazanılacağı konusundaki teoriyi öğrendiğinize göre, başlamak için en iyi reklam ağını bulmanın zamanı geldi. Aşağıda, görüntülü reklamlardan gelir elde etmek için en popüler üç platformu bulacaksınız.
Yorumlar
Yorum Gönder