Kayıtlar

Perakende Yönetimi Ders Notları

1- Stratejik planlama sürecinin tanımı. Stratejik planlama şirketin uzun vadeli nasıl bir şirket olacağını, hangi pazarlarda hangi ürünler ile rekabet edeceğini, ne gibi yatırımlar yapacağını ve kendini nasıl farklılaştıracağını içeren bir plandır. Şirket olarak 5 yıl içerisinde ne kadar büyümeyi planlıyoruz? Odaklanmak istediğimiz ürünler/kategoriler nelerdir? Hangi coğrafyada rekabet etmek istiyoruz? Rakiplerin planları nedir? Kendimizi nasıl farklılaştırabiliriz? Müşterilerimiz ile ilişkilerimiz yeterli düzeyde mi? Kurum performanslarını hangi metrikler ile ölçeceğiz? Vs gibi sorulara cevap aranır… *  Stratejik planlama sürecinin ilk aşamasını  işletmenin tanıtımının  yapılması oluşturmaktadır. Bu aşamada işletmenin misyonu ve vizyonu belirlenir. İşletme sahibi ya da yönetimin temel inançları, iş yapma anlayışı vs belirlenir. * İkinci aşamada ise  Pazar ve finansal  performans kadar, sosyal ve kişisel alanlarda orta ve uzun vadeli amaçlar belirlenir. * Üçüncü aşamad

Müşteri İlişkileri Yönetimi Ders Notu

1- Müşteri ilişkilerinin tanımını yapınız? Kuruluş ile müşteri arasında satış öncesi ve satış sonrası karşılıklı yarar ve ihtiyaç tatminidir. İşletme açısında ise müşterinin kim olduğunun farkına varmak ve müşterinin konumunu anlamak büyük bir önem taşımaktadır. Müşteri kimdir? Müşteri, en önemli kişidir. Müşteri, bize bağımlı değil, biz ona bağımlıyızdır. Müşteri, çalışmamızı aksatan kişi değildir, çalışmalarımızın odak noktasıdır. Müşteri, ihtiyaçlarını bize ileten ve bize müşteri olma fırsatını veren kişidir. 2- Müşteri ilişkileri yönetiminin ortaya çıkış nedenleri nelerdir? Kitlesel pazarlamanın gittikçe pahalı bir müşteri kazanma yolu olması Pazar payının değil müşteri payının önemli hale gelmesi Müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati kavramlarının önem kazanması Var olan müşterinin değerinin anlaşılması ve müşteriyi elde etme çabalarına gerek duyulması Müşterinin özel ihtiyaçlarına göre davranma stratejilerinin gerekliliği Yoğun rekabet ortamı İletişim t

Türk Dili 2 Ders Notları

1. HAFTA KOMPOZİSYONLA İLGİLİ GENEL BİLGİLER YAZILI ve SÖZLÜ ANLATIM –  6 Kompozisyon, sözcük anlamı olarak farklı parçaların bir araya getirilmesiyle oluşturulan bütünü ifade eder. Latince “componere” sözünden gelişen “composititon” kelimesinden gelişmiş “bileşim, beste”  gibi anlamlarda kullanılırken Türkçede geniş anlamda: “ ayrı ayrı parçaları bir araya getirerek bir bütünü oluşturma biçimi ve işi ” dar anlamda ise “  öğrencilere duygu ve düşüncelerini etkili ve düzgün bir biçimde anlatmaları için yaptırılan yazılı ve sözlü çalışma ” anlamında kullanılmaktadır Geniş anlamda kompozisyon hayatın her alanında vardır. Araçların, aygıtların, taşıtların; paylaştığımız mekânların ve üzerinden geçtiğimiz yolların köprülerin; hatta yediğimiz yemeklerin içtiğimiz içeceklerin yapılışında uygulananan yöntem  KOMPOZİSYON dur. Kompozisyon bir düzen demektir, düzen yazı alanının kullanımından başlayıp düşüncelerin, duyguların, açıklamaların, gözlemlerin, tespitlerin, örneklerin sıralanış