Perakende Yönetimi Ders Notları
1- Stratejik planlama sürecinin tanımı. Stratejik planlama şirketin uzun vadeli nasıl bir şirket olacağını, hangi pazarlarda hangi ürünler ile rekabet edeceğini, ne gibi yatırımlar yapacağını ve kendini nasıl farklılaştıracağını içeren bir plandır. Şirket olarak 5 yıl içerisinde ne kadar büyümeyi planlıyoruz? Odaklanmak istediğimiz ürünler/kategoriler nelerdir? Hangi coğrafyada rekabet etmek istiyoruz? Rakiplerin planları nedir? Kendimizi nasıl farklılaştırabiliriz? Müşterilerimiz ile ilişkilerimiz yeterli düzeyde mi? Kurum performanslarını hangi metrikler ile ölçeceğiz? Vs gibi sorulara cevap aranır… * Stratejik planlama sürecinin ilk aşamasını işletmenin tanıtımının yapılması oluşturmaktadır. Bu aşamada işletmenin misyonu ve vizyonu belirlenir. İşletme sahibi ya da yönetimin temel inançları, iş yapma anlayışı vs belirlenir. * İkinci aşamada ise Pazar ve finansal performans kadar, sosyal ve kişisel alanlarda orta ve uzun vadeli amaçlar belirlenir. * Üçüncü aşamad